- 0230-575268
- 0230-575418
Educatie
- Prima pagină
- Contact
- Despre institutie
- Legislație (organizarea și funcționarea instituției)
- Conducere
- Organizare
- Regulament de organizare si functionare
- Organigrama
- Lista și datele de contact ale instituțiilor care funcționează în subordinea/coordonarea sau sub autoritatea instituției
- Structurile, organele de specialitate ale administrației publice centrale/locale și instituțiile publice finanțate total sau parțial prin bugetul instituției
- Structurile, organele de specialitate ale administrației publice centrale/locale și instituțiile publice coordonate de conducătorul instituției
- Structurile, organele de specialitate ale administrației publice centrale/locale și instituțiile publice aflate în subordinea instituției
- Unitățile care funcționează sub autoritatea instituției
- Institutii subordonate
- Guvernanța corporativă a întreprinderilor publice
- Cariera (anunturile posturilor scoase la concurs)
- Programe si strategii
- Rapoarte si studii
- Cultura locala
- Informatii de interes public
- Solicitare informatii. Legislatie
- Buletinul informativ (Legea 544/2001)
- Buget
- Bilanturi contabile
- Achizitii publice
- Formulare tip (cu mentionarea timpului necesar completarii)
- Declaratii de avere si de interese
- Comisia paritară
- Protecția datelor cu caracter personal
- Asistenta sociala
- Acordare stimulent financiar pentru nou nascuti cu domiciliul in jud. SV
- Ajutor pentru incalzirea locuintei alte persoane
- Alocatie pentru sustinerea familiei
- Legea nr. 448/2006
- Plan anual de actiune privind serviciile sociale
- POAD
- Stimulent financiar pentru nou-nascuti – Buget local
- Tichete de gradinita
- Venit minim de incluziune
- Violenta in familie
- Alegeri locale
- Amenajament pastoral
- Anunturi
- Anunturi colective
- Anunturi – vanzare teren
- Coronavirus – COVID 19
- Informatii de mediu
- Integrare Europeana
- Legea Infrastructurii ANCOM
- Stare Civila
- Taxe si impozite locale
- Atestate Producator
- Registrul agricol si Fond funciar
- Dispozitii
- Sedinte Consiliul Local
- Urbanism
- Aparat Specializare
- Rapoarte Anuale
- Situatii de urgenta / SVSU
- Utilitati Comunale Ostra
- Transparenta decizionala
- Proiecte de acte normative aflate în consultare publică
- Formular pentru colectarea de propuneri, opinii, recomandări (cf. Legii nr. 52/2003)
- Registrul pentru consemnarea și analizarea propunerilor, opiniilor sau recomandărilor
- Dezbateri publice
- Consultări interministeriale
- Proiecte de acte normative pentru care nu mai pot fi trimise sugestii
- Proiecte de acte normative adoptate
- Ședințe publice / Anunțuri / Minute
- Rapoarte de aplicare a Legii 52/2003
- Numele și prenumele persoanei desemnate responsabilă pentru relația cu societatea civilă
- Registrul asociațiilor, fundațiilor și federațiilor luate în evidență de instituție
- Integritatea instituțională
- Cod etic/deontologic/de conduită
- Lista cuprinzând cadourile primite
- Mecanismul de raportare a încălcărilor legii
- Declarația privind asumarea unei agende de integritate organizațională
- Planul de integritate al instituției
- Raport narativ referitor la stadiul implementării măsurilor prevăzute în SNA și în planul de integritate
- Situația incidentelor de integritate
- Studii/cercetări/ghiduri/materiale informative relevante
Prima școală din Ostra s-a înființat în anul 1884 prin emisul nr. 1786 din 6 decembrie. Aceasta a avut două clase, una română și cealaltă germană. Deschiderea oficială a școlii a avut loc la 30 septembrie 1892, iar localul dat în folosință în octombrie același an. În perioada 1912-1913 s-a construit un nou local de școală, cu trei săli de clasă, clădire în care se funcționează și astăzi. Un al treilea local de școală, cu opt săli de clasă, a fost inaugurat la 15 septembrie 1974. Grădinița are un corp separat în care se desfășoară activitatea didactică din anul 1977.
În anul 1892 erau înscriși 58 de elevi, din care 20 catolici. Învățător a fost numit Eugeniu Nemeș care a activat până în octombrie 1894. De la această dată până în ianuarie 1899 a funcționat pe acest post Dionisie Mețul. În lipsa unui învățător, în anul 1899 a fost numit preotul Policarp Popescu, care a desfășurat această activitate de trei ori pe săptămână, lunea, miercurea și vinerea. La jumătatea lunii octombrie a anului 1899 a venit învățătorul Cazievici.
Pentru a preveni situația de la Gemenea, unde materiile se predau și se învățau în limba ruteană, în octombrie 1909, la Ostra s-a înființat societatea „Moldoveanul”, care „are drept țintă deșteptarea simțului național român și dezvoltarea membrilor săi pe terenul cultural, social și economic, prin întreținerea unei biblioteci poporale și a unui cabinet de lectură. S-a crezut de o absolută necesitate înființarea unei atari societăți, având în vedere machinațiunile agitatorilor ucrainomani în învecinata comună Gemenea”. (Mircea Grigoroviță, Învățământul în nordul Bucovinei (1775-1918). Pentru mai multe detalii: click aici, aici, aici si aici
Prima şcoală din Ostra a fost construită în anul 1884, în care funcţionau două clase, una în limba română şi una în limba germană. | |||
În 1912-1913 s-a construit un nou corp de şcoală care funcţionează şi astăzi iar în anul 1974 a fost inaugurat actualul corp al şcolii noi. | |||
Grădiniţa are un corp separat în care se desfăşoară activitatea didactică încă din anul 1977. | |||
Actualmente sunt înscrişi un număr de 160 preşcolari şi 405 elevi la clasele I-VIII. | |||
Procesul instructiv-educativ se desfăşoară sub îndrumarea a 26 cadre didactice. |
Scoala cu clasele I – VIII

Şcoala dispune de 16 săli de clasă cu mobilier modern, laboratoare, cabinet de informatică (internet), bibliotecă, teren de sport, mijloace media, centrală proprie, etc.
Şcoala noastră asigură tuturor elevilor o educaţie de calitate, în raport cu nevoile acestora, asigură un mediu adecvat formării de capacităţi, deprinderi şi competenţe necesare integrării viitoare, într-o societate în plină schimbare şi modernizare.
Prin profesionalism şi dăruire, corpul didactic contribuie la dezvoltarea personală a elevilor astfel încât fiecare sa-şi clădească propria identitate intelectuală, morală, estetică, să-şi formeze atitudini pozitive faţă de adevăratele valori, faţă de muncă.







În şcoală s-au derulat sau sunt în curs de derulare, următoarele proiecte :
– „Eco-turism” | finanţat de Banca Mondială;
– „Flori de colţ” | proiect de granturi finanţat de MECT;
– „Ecouri ostrene” | proiect de parteneriat finanţat de Centrul Educaţia 2000+;
– Economia Bazată pe Cunoaştere | program iniţiat de Guvernul României împreună cu Banca Mondială şi coordonat de
Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei.